اگر جزو افرادی هستید که موفق به دریافت ایردراپ داگز (Dogs) شده اید و در کیف پول TonKeeper توکن های داگز را دارید برای فروش و یا تبدیل توکن های Dogs این مطلب برای شما کاربردی خواهد بود.

یادگیری نحوه انجام سواپ (Swap) در تون کیپر اهمیت بالایی دارد، زیرا که ممکن است توکن های داگز در صرافی های متمرکز لیست نشده باشند و از سوی دیگر توکن TON در بسیاری از صرافی ها در حال خرید و فروش شدن است، پس از تبدیل توکن های داگز به تون کوین میتوانید ارز TON را به صرافی دلخواه انتقال داده و نقد کنید.

در این مقاله، به بررسی مراحل تبدیل توکن‌ داگز (Dogs) به تون کوین (TON) در کیف پول تون کیپر (TonKeeper) خواهیم پرداخت و نکات مهمی را برای به حداکثر رساندن امنیت و کارایی این فرایند ارائه خواهیم کرد.

کیف پول تون کیپر (Ton Keeper) چیست؟

تون کیپر (Ton Keeper) یکی از کیف پول‌های محبوب و قدرتمند برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاکچین تون (TON) است.

این کیف پول به کاربران این امکان را می‌دهد که به سادگی و با امنیت بالا، توکن‌های مختلف را مدیریت کرده و به تبادل آن‌ها بپردازند.

تبدیل توکن‌ها در تون کیپر یک فرایند سریع در محیط کاربرپسند است که به شما اجازه می‌دهد تا با چند کلیک ساده، توکن‌های خود را به یکدیگر تبدیل کنید و از این طریق به بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری خود بپردازید.

تبدیل توکن ها به وسیله برنامه های غیرمتمرکزی با نام DEX ها انجام می‌پذیرد.

این قابلیت به‌ویژه در بازارهای پر نوسان مانند ارزهای دیجیتال اهمیت بالایی دارد، زیرا کاربران می‌توانند به‌سرعت به تغییرات بازار واکنش نشان دهند و تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را به‌ راحتی اعمال کنند.

توکن داگز (DOGS) چیست؟

توکن داگز (DOGS) یک میم‌کوین است که در بلاکچین تون (TON) ایجاد شده و هدف اصلی آن تقویت جامعه کاربران تلگرام است. این پروژه در ایردراپ اخیر به کاربران تلگرام بر اساس فعالیت و سن حساب‌هایشان پاداش داده و محبوبیت بالایی در میان جامعه کاربران کسب کرده است.

این ارز دیجیتال با الهام از شخصیت اسپاتی (Spotty) که یک نماد محبوب در جامعه تلگرام و VK (یک شبکه اجتماعی روسی) است، شکل گرفته است.

شخصیت اسپاتی (Spotty) که یک نماد محبوب در جامعه تلگرام

شخصیت اسپاتی (Spotty) که یک نماد محبوب در جامعه تلگرام

اسپاتی یک سگ کارتونی می‌باشد که توسط پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام طراحی شده است. این شخصیت به سرعت در جامعه تلگرام محبوبیت یافت و به عنوان نماد توکن داگز (Dogs) انتخاب شد.

معرفی صرافی‌های غیرمتمرکز، DEX های برتر در اکوسیستم TON

صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX ها، ستون‌های حیاتی حوزه Web3 هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا برخلاف همتایان متمرکز خود (CEX) مستقیماً از کیف پول شخصی خود بدون نیاز به صرافی های متمرکز، ارزهای دیجیتال را معامله کنند.

DEXها به دلیل ویژگی‌های اصلی خود از جمله تمرکززدایی، عملکرد قرارداد هوشمند و تضمین کنترل کامل کاربران بر وجوه خود، محبوبیت بسیار بالایی دارند.

از آنجایی که بازار DEX با نوآوری‌های جدید و پیشرفت‌های فناوری به گسترش خود ادامه می‌دهد، در اکوسیستم تون کوین (TON) نیز شاهد این پیشرفت هستیم .

اخیرا TON شاهد رشد قابل توجهی در پروژه های مختلف از جمله DEX ها بوده است.

صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) برتر در اکوسیستم تون به شرح زیر می‌باشد.

۱-صرافی غیرمتمرکز Ston.Fi

STON.Fi یک بازارساز خودکار غیرمتمرکز (AMM) است که یک DEX می‌باشد، این صرافی غیرمتمرکز بر روی بلاکچین TON ساخته شده است و به کاربران راهی امن و کارآمد برای تبادل دارایی در اکوسیستم TON ارائه می‌دهد.

۲-صرافی غیرمتمرکز DeDust.io

DeDust.io یکی دیگر از صرافی های غیرمتمرکز (DEX) و بازارساز خودکار (AMM) است که به صورت بومی بر روی بلاک چین TON ساخته شده است.
این پلتفرم بر تجربه کاربر، بهره‌وری کارمزد گاز و توسعه‌پذیری تاکید دارد و تجربه تعویض توکن را با حداقل کارمزد به کاربران ارائه می‌دهد.

۳-صرافی غیرمتمرکز TON Diamonds DEX

TON Diamonds DEX یک پلتفرم دیفای (Defi) با گزینه‌ی جمع‌آوری تبادل غیرمتمرکز (DEX) است که بر روی بلاکچین TON ساخته شده است.
هدف این پلتفرم ارائه یک تجربه سواپ توکن کارآمد برای کاربران است و دسترسی به بهترین قیمت های بازار را در چندین DEX از جمله Ston.fi و DeDust را ارائه می دهد.

۵-صرافی غیرمتمرکز Storm Trade

Storm Trade یک صرافی غیرمتمرکز معاملات فیوچرز مبتنی بر TON است که به کاربران اجازه می دهد طیف گسترده ای از دارایی ها از جمله ارزهای دیجیتال، سهام، فارکس و کالاها را با اهرمی تا 100 برابر معامله کنند.
این پلتفرم که توسط Denis Vasin تأسیس شده است، برای ارائه یک تجربه تجاری کاربرپسند و جذاب، به ویژه برای کسانی که ترجیح می دهند در برنامه پیام رسانی تلگرام کار کنند، طراحی شده است.

۶-صرافی غیرمتمرکز Megaton Finance

Megaton Finance یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که بر روی بلاکچین TON ساخته شده است و هدف آن تغییر چشم انداز DeFi در اکوسیستم TON است.
این صرافی به عنوان یکی از اولین پروتکل‌های مالی مستقل در TON،  ویژگی‌های یک بازارساز خودکار (AMM) و یک پروتکل چند زنجیره‌ای مقیاس‌پذیر را در شبکه TON فراهم می‌کند تا یک تجربه معاملاتی کاربرپسند را ارائه دهد.

۷-صرافی غیرمتمرکز Mars DEX

Mars DEX یک صرافی غیرمتمرکز یکپارچه (DEX) است که بر روی بلاکچین TON ساخته شده است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد را برای بهبود تجربه تجارت کاربر ارائه می‌دهد.
یکی از مزایای کلیدی آن، دسترسی به طیف گسترده ای از توکن ها در زنجیره TON است، از جمله آنهایی که ممکن است منابع مالی لازم برای فهرست شدن در سایر DEX های برجسته مانند Ston.fi و DeDust را نداشته باشند.

۸-صرافی غیرمتمرکز Swap Coffee

Swap.coffee یک DEX مبتنی بر TON است که برای ارائه یک تجربه معاملات توکن جامع و کارآمد به کاربران طراحی شده است. این صرافی به عنوان مجموعه ای عمل می کند که نقدینگی را در سایر DEX ها مانند DeDust و Stone.Fi به یکدیگر متصل می کند.

Swap.coffee همچنین تراکنش‌های زنجیره‌ای متقابل را تسهیل می‌کند که در آن کاربران می‌توانند در شبکه‌های مختلف بلاکچین در معاملات شرکت کنند. این پلتفرم همچنین قصد دارد قابلیت‌های پیشرفته‌ای از جمله سفارش‌های لیمیت در DEX ها، سفارش‌های DCA (میانگین هزینه دلاری) و راه‌اندازی لانچ پد توکن و پلتفرم کسب درآمد خود را معرفی کند.

نحوه تبدیل توکن‌ داگز (Dogs) به تون کوین (TON)

با توجه به تعدد DEX ها، در این مقاله از صرافی غیرمتمرکز Ston.fi جهت انجام سواپ استفاده می‌کنیم و مراحل را قدم به قدم شرح خواهیم داد.

نحوه تبدیل و سواپ توکن‌ داگز (Dogs) به تون کوین (TON) در صرافی غیرمتمرکز STON.Fi

پروسه تبدیل توکن داگز به تون را در پنج مرحله به صورت ساده شرح داده‌ایم

گام اول: وارد شدن به کیف پول تون کیپر و آماده کردن کارمزد سواپ

با توجه به اینکه در شبکه تون قصد انجام سواپ (Swap) یا همان تبدیل توکن ها را داریم باید ابتدا وارد کیف پول Tonkeeper شویم.

همچنین کارمزد معاملات با تون کوین پرداخت می‌شود و از این جهت نیاز هست تا مقداری ارز TON در کیف پول خود داشته باشیم.

دارایی ها درکیف پول تون کیپر (Ton Keeper)

دارایی ها درکیف پول تون کیپر (Ton Keeper)

در تصویر فوق ارزهای داگز (Dogs) و تون کوین (TON) جهت پرداخت کارمزد را برای شروع فرایند سواپ مشاهده می‌کنید.

گام دوم: پیدا کردن DEX مورد نظر در اکسپلورر تون کوین

در این مرحله باید در قسمت مرورگر کیف پول تون کیپر صرافی غیرمتمرکز مد نظر خود را پیدا کنیم که برای اینکار می‌توانید مانند تصویر در قسمت جست و جو نام دکس را بنویسید و یا با اسکرول کردن صفحه، قسمت Defi را پیدا کنید که لیست DEX ها قابل مشاهده هست.

همانطور که بیان کردیم ما از صرافی غیرمتمرکز Ston.fi استفاده می‌کنیم و مانند تصویر نام این DEX را جست و جو می‌کنیم.

پیدا کردن صرافی غیرمتمرکز Ston.fi در قسمت Defi

پیدا کردن صرافی غیرمتمرکز Ston.fi در قسمت Defi

یافتن Stone.fi در Browser تون کیپر

یافتن Stone.fi در Browser تون کیپر

گام سوم: انتخاب ارز پرداختی و ارزی که دریافت خواهیم کرد

بعد از لود شدن صرافی غیرمتمرکز که همان Ston.fi است مانند تصویر، ارزی که قصد تبدیل آن را داریم انتخاب می‌کنیم، ما قصد تبدیل توکن داگز به تون کوین را داریم و مطابق تصویر از لیست ارزها، ارز پرداختی و ارزی که می خواهیم به آن تبدیل کنیم را انتخاب می‌نماییم.

انتخاب ارز پرداختی و دریافتی در Ston.fi

انتخاب ارز پرداختی و دریافتی در Ston.fi

پس از انتخاب ارزها مقدار مورد نظر را وارد میکنیم و گزینه SWAP را میزنیم.

گام چهارم: مشاهده اطلاعات تراکنش و کارمزد تبدیل

این مرحله تمام اطلاعات تبدیل مورد نظر ما را نمایش می‌دهد و اهمیت بسیار بالایی دارد تا دچار زیان احتمالی نشویم و بتوانیم تبدیل بهینه ای انجام دهیم.

مشاهده اطلاعات تراکنش در Ston.fi

مشاهده اطلاعات تراکنش در Ston.fi

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید اطلاعاتی زیر را میتوانید مشاهده کنید

  • مقدار توکنی که پرداخت می‌کنید
  • مقدار توکنی که دریافت می‌کنید
  • نرخ لحظه ای تون کوین (Rate)
  • درصد دارایی که ممکن است در حسابتان بدون تبدیل بماند (Slippage)
  • مقدار نوسان احتمالی و اختلاف قیمت بر حسب درصد (Price impact)
  • کارمزد شبکه (Blockcgain fee)

گام پنجم: تایید تراکنش و امضای قرارداد تبدیل در تون کیپر

در مرحله پایانی کافیست گزینه confirm swap را بزنید و سپس از شما درخواست می‌شود که تراکنش را در کیف پول تایید کنید.

پس از تایید دارایی داگز شما به ارز دیجیتال تون کوین تبدیل خواهد شد.

کارمزد نهایی انجام سواپ (تبدیل داگز به تون کوین)

با نرخ فعلی تون کوین هزینه تبدیل داگز به تون کوین با این روش از چند سنت تا ۲ دلار متغییر خواهد بود.

در تراکنش تبدیل انجام شده طبق مراحل فوق هزینه کارمزد سواپ برای ما 0.44 دلار تمام شد که اطلاعات swap انجام شده را در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید.

کارمزد نهایی انجام سواپ (تبدیل داگز به تون کوین)

کارمزد نهایی انجام سواپ (تبدیل داگز به تون کوین)


منبع: