در ادامه تحلیل تکنیکال بیت کوین با گذشت هاوینگ بیت کوین و تصویب ETF ها، قیمت بیت کوین در محدوده ی ۷۳ و ۵۷ هزار دلار در نوسان می‌باشد و در وضعیت فعلی بازارهای مالی تحت تاثیر شدید مشخص شدن نرخ بهره از سوی فدرال رزو آمریکا و نرخ بهره با توجه به تورم آمریکا مشخص می‌‌‌‌شود.

بررسی اخبار فاندامنتال و تاثیر آن بر بازار کریپتو

فدرال رزرو آمریکا مشخص کننده روند اقتصاد و بازارهای مالی می‌باشد، در صورت بالا بودن تورم، فدرال رزرو رویکرد انقباضی در پیش گرفته و نرخ بهره در سطوح بالا خواهد بود.

در تاریخ ۲۶ اردیبهشت نرخ تورم هسته ای ماهانه و سالانه نشان دهنده کاهش تورم در آمریکا بود که در راستای تضعیف دلار و موجب رشد بازارهای مالی شد  آمار اخبار مرتبط را می‌توانید از سایت فارکس فکتوری مشاهده کنید، همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید نرخ تورم CPI کاهش داشته و مطابق با پیش بینی ها منتشر شده که به نفع بازارهای مالی، از جمله بیت کوین می‌باشد.

اخبار فاندامنتال در سایت فارکس فکتوری forexfactory.com

نتیجه جلسه آتی فدرال رزور در تاریخ ۲۲ می مورخ ۲ خرداد عامل تاثیرگذار در بازار خواهد بود، با توجه به آمار منتشر شده که به نفع بازارهای مالی از جمله بیت کوین بود و همچنین در پیش بودن انتخابات آمریکا می‌توانیم خوش بین باشیم که در نشست آتی FOMC موضع انقباضی فدرال رزرو کاسته شده و شاهد ثبات و یا رشد در بازار باشیم.

تاثیر وضعیت صندوق های ETF بر تحلیل تکنیکال بیت کوین

ستون های قرمز نشان دهنده خروج سرمایه و ستون های سبز نشان دهنده ورود سرمایه به صندوقهای ETF می باشد، در راستای آمار منتشر شده ثبات در بازار را شاهد هستیم و صندوق های ETF برای پنجمین روز متوالی شاهد ورود سرمایه هستند.

ورود سرمایه و خروج سرمایه از صندوق های ETF، اطلاعات ETF ها

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع نشان دهنده خوش بین بودن سرمایه گذاران می‌باشد و همچنین این شاخص متمایل به حالت خنثی است و می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاران سازمانی منتظر مشخص شدن رویکرد فدرال رزور در رابطه با نرخ بهره در آينده هستند.

شاخص ترس و طمع نشان دهنده دیدگاه سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال

 تحلیل تکنیکال بیت کوین و بررسی نمودار (BTC)

در نمودار دلاری بیت کوین در تایم فریم روزانه با وجود روند صعودی بلند مدت آن، در ناحیه رنج قیمتی قرار داریم به عبارتی محدوده ۵۸ هزار دلار کف قیمتی بوده و ناحیه ۷۲ الی ۷۳ هزار دلار سقف فعلی می‌باشد. در کف ناحیه رنج شاهد ضعف در ساختار هستیم که در تصویر مشخص کرده ایم، با این وجود با ثابت ماندن نرخ بهره در جلسات پیشین فدرال رزرو و مساعد بودن نرخ تورم در آمریکا، قیمت بیت کوین مجدد وارد ساختار (خطوط نارنجی در تصویر) شده و می توانیم با تحلیل تکنیکال بیت کوین انتظار رشد قیمت تا سقف ساختار را داشته باشیم.

در شرایط فعلی با وجود ضعف در ساختار، چنانچه در بالای قیمت ۶۷ هزار دلار تثبیت داشته باشیم، وضعیت بازار صعودی ارزیابی خواهد شد و در صورت عدم تثبیت قیمت در بالای سطح مورد نظر می‌توان با لحاظ کردن ناحیه تقاضا در محدوده ۵۸ و ۶۰ هزار انتظار اصلاح قیمت بیت کوین را داشت، نتیجه جلسه آتی برای نرخ بهره مشخص کننده روند حرکت قیمت در آینده خواهد بود. در نمودار تکنیکال تایم فریم روزانه، شاهد ضعف در ساختار هستیم و چنانچه ناحیه ۵۸ هزار دلار به پایین شکسته شود محدوده ۵۱ هزار دلار حمایت بعدی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه،مشخص کردن حمایت و مقاومت ها و نواحی تصمیم گیری

سنتیمنت کلی بازار

سنتیمنت کلی بازار که در بخش اخبار فاندامنتال بررسی کردیم مثبت بوده که البته قبل از تثبیت در بالای سطح ۶۷ هزار دلار، در بررسی تحلیل تکنیکال بیت کوین باید جانب احتیاط را در نظر داشته و منطقی است که جهت خرید، منتظر اصلاح قیمت بیت کوین باشیم، در صورتی که موضع فدرال رزرو به نفع بازار نباشد و شاهد کاهش قیمت باشیم، نواحی ۵۱ هزار دلار را فرصت خرید ارزیابی می‌کنیم.