آخرین جلسه فدرال رزرو در تاریخ ۱۲ JUNE مورخ ۲۳ خرداد بود که در نتیجه آن نرخ بهره بدون تغییر ماند و همچنین طبق تحلیل بیت کوین مقاومت ۷۲ الی ۷۳ هزار دلار برای بیت کوین مهمترین سطح قیمتی می‌باشد.

تاثیر جلسات فدرال رزرو و نرخ بهره بر روندو تحلیل بیت کوین

بررسی اخبار فاندامنتال و تاثیر آن بر نرخ بیت کوین (7 خرداد)

آخرین جلسه فدرال رزرو در تاریخ ۱ may بود و صورت جلسه آن در تاریخ ۲۲ may مورخ ۲ خرداد منتشر شد. (مطالعه صورت جلسه فدرال رزرو) به گفته اقتصاددان torsten slok به نظر می رسد صورتجلسه تا حدودی با کنفرانس مطبوعاتی ناسازگار است.

با توجه به صورتجلسه FOMC بسیاری از شرکت کنندگان در مورد عدم قطعیت خود در میزان بازدارندگی سیاست فعلی اظهار نظر کردند، سیاست‌گذاران تاثیر نرخ‌های بهره بالا بر بهبود اقتصاد را کمتر از تاثیر آن در گذشته ارزیابی می‌کنند و همچنین تعداد کمی نیز از ادامه روند فعلی حمایت کردند.

نگرانی ها در مورد تورم همچنان وجود دارد و انتظارات از کاهش نرخ بهره کمتر شده و این گزارش برای بازارهای مالی ناخوشایند است. گلدمن ساکس یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین بانک‌های سرمایه‌گذاری میگوید که فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش نخواهد داد و برخی از کارشناسان نیز احتمال یک یا دو مرحله کاهش نرخ بهره را پیش بینی میکنند. جلسه بعدی FOMC مورخ ۲۲-۲۳ خرداد از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت بیت کوین نیز تحت تاثیر موضع فدرال رزرو به نرخ بهره میتواند نوسانات بالایی داشته باشد، در شرایط فعلی عدم قطعیت افزایش یافته و داده های اقتصادی پیش رو برای جهت گیری سیاست گذاران اهمیت دارد. با گزارش صورت جلسه در هفته گذشته نگرانی ها افزایش یافته با این وجود در این مدت بیت کوین ثبات خوبی داشته است.

بررسی اخبار فاندامنتال و تاثیر آن بر نرخ بیت کوین (۲۷ خرداد)

کمیته سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC)، در نشست ژوئن 2024، نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت و سرعت کاهش ترازنامه خود را حفظ کرد، ثابت ماندن نرخ بهره برای بازارهای مالی خبر خنثی احتساب شده و از سوی دیگر ثابت ماندن روند کاهش ترازنامه ها میتواند یک عامل منفی تلقی شود.

در نگاهی به بیانیه پس از نشست FOMC و خلاصه پیش بینی های اقتصادی و کنفرانس مطبوعاتی بعدی جروم پاول(رئیس فدرال رزرو) میتوانیم موارد زیر را نتیجه گیری کنیم

  • اعضای FOMC انتظار دارند نرخ بهره در پایان سال جاری به 5.1 درصد و در پایان سال 2025 به 4.1 درصد کاهش یابد، این امر در صورت مساعد بودن شرایط تورم محقق خواهد شد و در بازه زمانی بزرگتر برای بازارهای مالی از جمله بیتکوین خبر خوبی میباشد.
  • در کنفرانس مطبوعاتی، پاول از اشاره به هر موردی که نیاز به افزایش نرخ ها باشد، خودداری کرد. در عوض، او اظهار داشت که اگر تورم خیلی بالا باشد، FOMC سطح نرخ فعلی را بدون محدودیت زمانی حفظ خواهد کرد.
  • رئیس فدرال رزرو اذعان کرد که داده های گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده دلگرم کننده است، اما قبل از اینکه فدرال رزرو بتواند به این نتیجه برسد که تورم 2 درصدی در میان مدت قابل دستیابی است، به داده های بیشتری نیاز است. او مشخص نکرد که چه مقدار تورم مثبت پشت سر هم قبل از شروع کاهش نرخ مورد نیاز است و تاکید کرد که مجموع داده ها زمان بندی را تعیین می کند.

در حالت کلی نشست FOMC، همراه با گزارش CPI، از سوی بازارها به عنوان یک خبر خوب برای دارایی های ریسک تلقی شد، که البته برای رشد بازارها باید شاهد کاهش تورم باشیم.
شرایط فعلی ثبات نسبی را به همراه خواهد داشت و حتی فرصت خوبی برای پروژه های نوآور و در حال رشد میتواند باشد، بیتکوین به عنوان یک دارایی نوین میتواند در این شرایط ارزش خود را تثبیت کند و یا حتی فرصت رشد مقطعی در صورت وجود اخبار مساعد، فراهم شود.

بررس صندوق های ETF بیت کوین و میزان ورود سرمایه

ستون های قرمز نشان دهنده خروج سرمایه و ستون های سبز نشان دهنده ورود سرمایه به صندوقهای ETF می باشد.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنیم به مدت ۱۹ روز متوالی شاهد ورود سرمایه به صندوق های ETF بودیم، در جلسات فدرال رزور مشخص شد که کاهش نرخ بهره قریب الوقوع نیست و در نتیجه آن صندوق های ETF با خروج سرمایه همراه بوده اند.

ورود سرمایه و خروج سرمایه از صندوق های ETF، اطلاعات ETF ها

ورود سرمایه و خروج سرمایه از صندوق های ETF، اطلاعات ETF ها

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع نشان دهنده وضعیت خنثی در بازار می‌باشد.

شاخص ترس و طمع نشان دهنده وضعیت خنثی در بازار میباشد.

تحلیل بیت کوین و بررسی نمودار تکنیکال (BTC)

تحلیل بیت کوین | تکنیکال (۷ خرداد)

در تحلیل قبل از نظر تکنیکال بیت کوین گفتیم که در صورت شکست مقاومت ۶۷ هزار دلار ، ناحیه ۷۲ الی ۷۳ هزار دلار سقف قیمتی می باشد که واکنش خوبی به این سطح را مشاهده کردیم، این محدوده قیمتی (72-73 هزار دلار) ناحیه عرضه بوده و در صورت شکست این سطح می‌توانیم تایید رشد قیمت به سطوح بالاتر را دریافت کنیم.

هفته گذشته سطح مقاومت ۶۷ هزار دلار را روی قیمت بیت کوین داشتیم که این سطح با شکست به بالا تبدیل به سطح حمایتی شده است، به عبارتی حمایت در ناحیه ۵۹ هزار دلار اکنون به سطح 67 هزار دلار انتقال یافته، در تصویر سطح عرضه با نوار قرمز و سطوح حمایتی با نوار سبز نمایش داده شده است.
یک سرمایه گذار ریسک پذیر ممکن است سطح ۶۷ هزار دلار را فرصت خرید ارزیابی کند (یک پله کوچک) و یک سرمایه گذار ریسک گریز منتظر شکست سقف ۷۲- ۷۳ هزار خواهد بود زیرا که شاهد ضعف در ساختار اصلی هستیم (مطالعه تحلیل بیت کوین تاریخ 30 اردیبهشت)

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه،مشخص کردن حمایت /مقاومت ها و نواحی تصمیم گیری

بررسی نمودار از نظر سقف قیمتی و ناحیه عرضه و تقاضا و سطوح حمایتی

تحلیل بیت کوین | تکنیکال (۲۷ خرداد)

در بررسی پیشین تحلیل تکنیکال بیت کوین، انتظار نوسان قیمت بین ۶۷ هزار الی ۷۳ هزار دلار را داشتیم و مشاهده کردیم که قیمت در طول سه هفته بین سطوح ذکر شده در نوسان بود، حال با مشخص شدن عدم کاهش نرخ بهره تقاضا کاهش و عرضه افزایش یافته است که در نهایت حمایت ۶۷ هزار دلار به پایین شکسته شد و چنانچه قیمت به زیر سطح ۶۵ هزار دلار برسد، میتوانیم انتظار حرکت قیمت به سمت ناحیه تقاضای بعدی (ناحیه ۶۰ هزار دلار) راداشته باشیم.

لازم به ذکر است که در شرایط فعلی یک ساختار رنج با کف ۶۰ هزار دلار و سقف ۷۳ هزار دلار ایجاد شده و نوسان قیمت در این بازه دور از انتظار نیست، در تحلیل های قبل عنوان کردیم که ساختار بزرگتر در تایم فریم روزانه با ضعف همراه بوده و از این جهت، احتمال اصلاح تا سطح ۶۰ هزار دلار را میتوانیم مد نظر داشته باشیم.

در نظر داشته باشید که بازارهای مالی با عدم قطعیت همراه هستند و نیاز است همواره داده های جدید در نمودار تکنیکال و کلان در بازار را دنبال کنیم.

بررسی نمودار از نظر سقف قیمتی و ناحیه عرضه و تقاضا و سطوح حمایتی

بررسی نمودار از نظر سقف قیمتی و ناحیه عرضه و تقاضا و سطوح حمایتی

سنتیمنت و نتیجه گیری کلی تحلیل بیت کوین در آریومکس ماه خرداد

در جلسه ۲۳ خرداد فدرال رزرو، نرخ بهره بدون تغییر ماند، و بررسی کردیم که کاهش نرخ بهره با کاهش تورم محقق می شود. به عبارتی جلسه اخیر فدرال رزرو موجب کاهش هیجانات در بازار میشود.

سرمایه گذاران نیز در شرایط خنثی ممکن است خرید در نواحی ارزانتر را اولویت خود قرار داده و اصلاح مقطعی در بازار را ایجاد کنند، در بررسی تکنیکال بیت کوین چنانچه قیمت به زیر سطح ۶۵ هزار دلار برسد، می‌توانیم انتظار اصلاح قیمت تا سطح ۶۰ هزار دلار را داشته باشیم.

در صورت شکست سقف ۷۳ هزار دلار تایید برای ادامه روند می‌باشد.

در صورت نزولی شدن بازار در تایم فریم های بالاتر، نواحی ۵۱ هزار دلار را فرصت خرید بیت کوین ارزیابی می‌کنیم.


منبع: