برای بسیاری از سرمایه گذاران و فعالین در ارزهای دیجیتال، فصل آلتکوین یا زمان رشد ارزهای غیر از بیت کوین، از اهمیت بالایی برخوردار است، در این مقاله تاثیر ETF اتریوم بر رشد ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار میدهیم.

مروری بر تاثیرات ETF بیت کوین بر قیمت آن

در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ ای تی اف (ETF) بیت کوین راه اندازی شد، تصویب ETF در حالت کلی پتانسیل رشد بیت کوین را افزایش می‌دهد و راه ورود سرمایه های سازمانی به این بازار نوین هموار میشود البته برخلاف انتظار برخی در طول ۱۲ روز بعد از شروع معاملات ETF قیمت بیت کوین کاهش یافت و سپس رالی صعودی خود به سمت ۷۰ هزار دلار را شروع کرد.
در تصویر زیر نمودار قیمتی در زمان تصویب ETF را میتوانید مشاهده کنید.

تاثیر ETF اتریوم بر آلتکوین ها، فصل آلتکوین (Altcoin Season) چه زمانی اتفاق می افتد؟ - آریومکس

تفاوت طبقه بندی ETF بیت کوین با ETF اتریوم

بیت کوین یک دارایی جهت ذخیره ارزش و در دسته کامودیتی (کالا) طبقه بندی می‌شود، در مقابل ارزش اتریوم از استفادهایی که دارد ناشی می‌شود به عبارتی اتریوم یک توکن کاربردی بوده و بر پایه فناوری آن، ارزش می یابد.

حتی اگر اتریوم توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به عنوان یک کالا طبقه بندی شود، هر ETF که شامل اتریوم (ETH) باشد در حوزه اختیارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قرار می گیرد زیرا یک ETF خود یک اوراق بهادار در نظر گرفته می شود.

 تاثیر ETF اتریوم بر آلتکوین ها

ETF اتریوم احتمالاً برای ارزهای دیجیتال مفید خواهد بود، تصویب شدن ای تی اف اتریوم به این معنی است که سایر آلتکوین ها نیز به طور بالقوه می‌توانند ETF دریافت کنند و راه برای ورود سرمایه های سازمانی برای آلتکوین ها هموار می شود و در نهایت نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت.

اتریوم بیش از 20000 آلتکوین در اکوسیستم خود دارد که نشان می‌دهد ETF اتریوم می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری در بازار نسبت به راه‌اندازی ETF بیت کوین (BTC) داشته باشد.

تا کنون، توکن‌های اکوسیستم اتریوم افزایش قیمت‌ متوسطی داشته اند که در مقایسه با فصل آلتکوین واقعی که در گذشته شاهد بودیم رشد کمی محسوب میشود.

با آغاز کار صندوق های ETF اتریوم پتانسیل رشد قیمت اتریوم فراهم می‌شود و در صورت رشد این رمزارز و افزایش دامیننس (ETH.D)، فرصت رشد برای افزایش قیمت توکن های اکوسیستم آن فراهم می شود.

در مقاله (فصل ‌‌آلتکوین و نشانه‌های آن) می‌توانید شرایط ایجاد فصل آلتکوین ها را مطالعه کرده و با تغییرات روز در بازار مقایسه کنید تا درک درستی نسبت به جریان سرمایه داشته باشید.

تاثیر ETF اتریوم بر قیمت اتریوم

با تصویب صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) در ایالات متحده، گمانه زنی ها برای صعود در بازارهای ارزهای دیجیتال افزایش یافته، البته معاملات ETF های اتریوم هنوز به طور رسمی شروع نشده است و طبق گفته کارشناسان احتمالا در اواسط مرداد ماه (August) معاملات ETF ها آغاز شود.

تاثیر ETF بیت کوین بر قیمت آن را بررسی کردیم و مشاهده کردیم که در روزهای بعد از شروع ای تی اف، قیمت بیت کوین ابتدا از ۴۸ هزار دلار به ۳۸ هزار دلار کاهش یافته و سپس رالی صعودی خود را به ۷۳ هزار دلار شروع کرد.

همانطور که توسط تحلیلگر ارزهای دیجیتال با نام مستعار (VirtualBacon) اشاره شده، اتریوم ممکن است مانند رفتار بیت کوین ابتدا به 3000 دلار بازگردد، تا سرمایه گذاران موقعیت های معاملاتی خود را جمع می کنند و سپس رالی صعودی خود به قیمت های بالاتر را شروع کند.

این تحلیلگر همچنین خاطرنشان می کند که در هفته های آینده نوسانات زیادی وجود خواهد داشت زیرا سرمایه گذاران منتظر شروع معاملات ETF های اسپات اتریوم هستند.

اگر علاقه مند هستید که به محض شروع معاملات صندوقهای ETF اتریوم مطلع شوید میتوانید شبکه های اجتماعی اشخاص زیر را دنبال کنید.
James seyffart
Eric balchunas

جمع بندی: تاثیر ETF اتریوم بر شروع فصل آلتکوین ها

راه اندازی ETF اتریوم (صندوق مبادله ای) به طور بالقوه می تواند تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر قیمت آلتکوین ها داشته باشد.
مواردی که ETF اتریوم می تواند بر قیمت آلتکوین ها تأثیر بگذارد را نام می بریم.

  • افزایش احساسات در بازار
    تأیید ETF اتریوم می تواند اعتماد سرمایه گذاران را در بازار ارزهای دیجیتال افزایش دهد و به احساسات مثبت منجر شود که می تواند به نفع آلتکوین ها نیز باشد.
  • همبستگی قیمت
    آلتکوین ها، از جمله رمزارزهایی مانند لایت کوین، ریپل، کاردانو و …. اغلب با اتریوم همبستگی قیمت دارند. اگر قیمت اتریوم به دلیل راه‌اندازی ETF افزایش یابد، می‌تواند به تاثیر قیمتی مثبت روی آلتکوین‌هایی که ارتباط نزدیکی با اتریوم دارند، منجر شود.
  • تنوع سرمایه گذارها
    در دسترس بودن ETF اتریوم می تواند سرمایه گذاران سنتی بیشتری را جذب کند که ممکن است به جای خرید و نگهداری مستقیم ارزهای دیجیتال، در ETF راحت تر سرمایه گذاری کنند. این هجوم سرمایه جدید به بازار ارزهای دیجیتال می تواند به نفع آلتکوین ها نیز باشد.
  • تأثیر نظارتی
    تصویب ETF اتریوم می تواند به طور کلی محیط نظارتی مطلوب تری را برای ارزهای دیجیتال نشان دهد که می تواند تأثیر مثبتی بر قیمت آلت کوین ها داشته باشد.
  • رقابت برای سرمایه گذاری
    از طرف دیگر، اگر سرمایه گذاران به ETF اتریوم هجوم بیاورند، می تواند جریان سرمایه را از آلت کوین ها به اتریوم و ارزهای مرتبط با شبکه آن منحرف کند و منجر به کاهش بالقوه قیمت در سایر آلتکوین ها شود.

به طور کلی، تأثیر ETF اتریوم بر قیمت آلتکوین ها نامشخص است و می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. برای سرمایه گذاران مهم است که روندها و تحولات بازار را به دقت رصد کنند تا بفهمند که چگونه ارزهای دیجیتال مختلف ممکن است تحت تأثیر راه اندازی ETF اتریوم قرار بگیرند.


منبع:
ccn