ارز دیجیتال بیکونومی (Biconomy) با توکن (BICO) به عنوان یک رله زنجیره ای عمل می‌کند.

بیکونومی پلتفرمی است که از فناوری بلاکچین برای ارائه برنامه های غیرمتمرکز (dApp) استفاده نموده و برای کاربران امکان استفاده از مزایای Web3 را فراهم می‌کند.

این پروتکل، گزینه های plug-and-play و راه حل های زیرساختی برای کمک به ادغام شبکه های Web3 را در بازار ارزهای دیجیتال، ارائه می‌دهد.
Plug and Play را در واقع می‌توان مجموعه‌ای از استانداردهای سیستم عامل‌های مختلف تعریف کرد که اتصال سخت افزاری از طریق تشخیص و پیکربندی خودکار و هوشمند دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند.

هدف این پروژه کمک به افزایش پذیرش از طریق توانمندسازی توسعه دهندگان برای ایجاد نرم افزارهای غیرمتمرکز (dapps) به صورت چند زنجیره ای و کاربردی است.

ارز دیجیتال بیکونومی (BICO) چیست؟

بیکونومی پلتفرمی است که از فناوری بلاکچین برای ارائه برنامه های غیرمتمرکز (dApp) استفاده نموده و برای کاربران امکان استفاده از مزایای Web3 را فراهم می‌کند.

مطالعه بیشتر در رابطه با Web3 

هدف Biconomy ایجاد یک زیرساخت جهت انجام تراکنش های ساده است، به طوری که حتی کاربرانی که با رمزارز ها آشنایی ندارند، بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

با پلتفرم بیکونومی، ایجاد برنامه های غیرمتمرکز و کاربر پسند، تسهیل می‌شود.

این پلتفرم امکان استفاده از اکوسیستم غیرمتمرکز وب 3.0 برای عموم را افزایش می‌دهد و در نتیجه برای سازندگان و توسعه دهندگان dapp ها جذابیت بالایی دارد.

بیکونومی (BICO) چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

Biconomy به چندین نقطه ضعف در بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازد و گزینه های کاربردی را به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد.

در بیان ساده بیکونومی ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که به ساده سازی اقدامات بین برنامه های بلاکچین و کاربران نهایی کمک می‌کند. به عنوان نمونه، شبکه پل هایی را ایجاد می‌کند که ارتباطات بین زنجیره ای آسان و ایمن را امکان پذیر می‌کند.

رفع محدودیت هزینه های بالا

هزینه‌های بالا یکی از نگرانی‌های اصلی برای ساخت نرم افزارهای غیر متمرکز می‌باشد.
در حال حاضر اجرای Dapp در اتریوم گران است، این هزینه ها معمولاً توسط کاربران پرداخت می‌شود و به این معنی است که می‌توانند پذیرش و قابلیت استفاده از یک پروتکل را محدود کنند.
Biconomy اخیراً تراکنش‌های بدون کارمزد گاز را برای کاربران Decentraland که این پروژه را با توکن MANA می‌شناسیم، معرفی کرده است. با راهکار بیکونومی گیمرها می‌توانند با استفاده از بیکونومی در متاورس از امتیازات و سود بیشتری بهره ببرند.

به حداقل رساندن مشکلات فنی

توسعه دهندگان Biconomy می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که پروتکل آنها پایدار و ایمن است.
به این ترتیب، آنها تصمیم گرفتند از اتریوم برای فرآیندهای اعتبار سنجی امنیتی آن استفاده کنند.

بیکونومی تا به امروز هیچ تراکنش ناموفقی نداشته و مشکلات فنی را به حداقل رسانده است.

پلتفرم بیکونومی (BICO) چگونه کار می‌کند؟

Biconomy در بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند و از ویژگی های اتریوم برای ارائه اعتبار و امنیت در عملکرد خود استفاده می‌نماید.

بیکونومی به عنوان یک پروتکل لایه 2 عمل می‌کند که می‌تواند روی بلاکچین های لایه 1 مانند اتریوم یا زنجیره هوشمند بایننس نیز کار کند.

این پلتفرم در حال حاضر دو محصول زیر را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

تراکنش بدون کارمزد

محصول اصلی (BICO) قابلیت تراکنش بدون کارمزد می‌باشد که با نام Gasless شهرت یافته است.

این محصول، ابزار قدرتمندی است که توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه های پیشرفته تری را بدون نگرانی از هزینه تراکنش ها برای کاربران، ایجاد کنند.

پروتکل Hyphen در بیکونومی

دومین ویژگی ارائه شده توسط Biconomy، پروتکل Hyphen است.

در این سیستم کاربران می‌توانند با استفاده از هر نوع توکن ERC-20 یا انواع استیبل کوین ها، برای اجرای قراردادهای هوشمند هزینه ها را پرداخت کنند.
این ویژگی موجب صرفه جویی در وقت و هزینه کاربران می‌شود زیرا که تبدیل این دارایی ها به اتریوم می‌تواند یک فرآیند پرهزینه و وقت گیر باشد.

این پروتکل همچنین می‌تواند برای اتصال ایمن پروتکل های لایه 1 و لایه 2 عمل کند و با ساده کردن استفاده و برنامه‌نویسی شبکه‌های DeFi، فرایند ایجاد برنامه های غیرمتمرکز را تسهیل نموده و پذیرش عمومی را افزایش می‌دهد.

مزایای پروتکل بیکونومی با ارز دیجیتال (BICO)

پلتفرم بیکونومی به ساده سازی نصب لایه 2 کمک می‌کند و این درحالی است که سایر گزینه های لایه 2 مانند شبکه لایتنینگ (LTC) به دلیل موانع فنی مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته اند.

مطالعه بیشتر در رابطه با لایه های بلاکچین

Biconomy رویکرد متفاوتی دارد، در این پلتفرم توسعه دهندگان Web3 با استفاده از کدگذاری plug-and-play فرایند را ساده می‌کنند.

گزینه های Plug and Play به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا به سادگی ویژگی ها و خدمات ارزهای دیجیتال محبوب را در Dapp خود فعال سازی کنند.

بیکونومی مجموعه ای از ابزارها را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد که به طور خاص برای بهبود قابلیت های مدیریت تراکنش، طراحی شده اند.
این استراتژی باعث صرفه جویی در زمان و تلاش توسعه دهندگان می‌شود، همچنین به توسعه دهندگان سایر شبکه ها کمک می‌کند تا قابلیت های خود را به راحتی به پلتفرم Biconomy منتقل کنند.

یکی دیگر از اصلی ترین مزیت های فنی بیکونومی انتقال فوری بین زنجیره ای (cross-chain) است.

این ویژگی ها در اتصال اکوسیستم های متعدد در متاورس یا برنامه های غیر متمرکز ضروری هستند.

پلتفرم بیکونومی اتصال متقابل در Web3 و سایر زنجیره ها را بصورت بهینه فراهم می‌کند، پل های این شبکه امکان انتقال امن داده و ارزش را در میان بلاکچین های خصوصی و عمومی فراهم می‌کنند.

توکن BICO چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

توکن اصلی اکوسیستم بیکونومی BICO نام دارد. این توکن نقش های مختلفی را در اکوسیستم ایفا می‌کند.

پرداخت هزینه های شبکه با توکن BICO انجام می‌پذیرد و همچنین می‌توانید توکن bico رو برای سود بیشتر استیک نمایید.

علاوه بر این دارندگان BICO در توسعه آینده شبکه می‌توانند مشارکت داشته باشند.

سیستم های حاکمیت برای دارندگان توکن شبکه، در حال حاضر یک گزینه محبوب در بخش DeFi هستند.
سیستم حاکمیت بر اساس دارندگان توکن شبکه، شفافیت بیشتری را ارائه می‌دهند و پروژه‌ها را در دراز مدت بیشتر مشارکتی می‌کنند.

مطالعه بیشتر در رابطه با ساخت برنامه های غیر متمرکز (DAPPs)

مراحل ساخت و توسعه‌ DAPP
پلتفرم‌های مناسب برای ساخت DAPP


منبع: